امضاي سومين ميثاق نامه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور

امضای سومین میثاق نامه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

تاریخ انتشار : ۶ فروردين ۱۴۰۳
سومين ميثاق نامه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در شب ولادت امام مجتبي (ع) توسط کانون هاي مساجد استان بوشهر امضا شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، دومین آئین امضای ميثاق نامه کانون های مساجد هم اکنون ۱۴ رمضان المعظم مصادف با شب ولادت پرنور و با برکت کریم آل الله، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در استان بوشهر در حال برگزاري است.

 

آیین امضای دومین ميثاق نامه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، هم اکنون همزمان با مسابقات قرآنی کانون های مساجد شهرستان دشتستان در بوشهر در حال برگزاری است و به صورت برخط در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پخش می شود.

 

در این آیین کانون های فرهنگی هنری "شهید آرمان علی وردی"، شیفتگان قائم مسجد امام محمدباقر علیه السلام و کانون امام جعفر صادق علیه السلام مسجد مسلم بن عقیل شهر برازجان حول محور برنامه های قرآنی با یکدیگر ميثاق می بندند. 

 

این میثاق نامه در# لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط و تعامل مساجد در موضوعات قرآنی و تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی اجرا می شود. حاضران در این آیین در ابتدای برنامه ضمن محکوميت و اعلام انزجار از جنایات غیر انسانی و دهشتناک رژیم کودک کش اسرائیل، حمایت خود را از مردم مظلوم و بی پناه غزه اعلام کردند.

 

استان بوشهر به عنوان اولین پایتخت قرآنی کشور، تنها استانی است که در تقویم روزشمار خود ، یک روز(۱۶ اسفند) را به عنوان "روز قرآن" ثبت کرده است. در حال حاضر ۷۳ پایگاه قرآنی در استان بوشهر فعالیت می کنند.