حضور قاري عتبه عباسي در کرسي تلاوت کانون هاي مساجد

حضور قاری عتبه عباسی در کرسی تلاوت کانون های مساجد

تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۴۰۳
کرسي تلاوت غرفه ستاد کانون‌هاي مساجد کشور در دوازدهمين شب ماه مبارک‌رمضان با حضور قاري و موذن عتبه عباسي برگزار شد.

 

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، کرسي تلاوت غرفه این ستاد در دوازدهمين شب ماه مبارک‌رمضان با حضور قاري و موذن عتبه عباسي برگزار شد.

استاد "محمدرضا الزبیدی" قاری و موذن عتبه عباسی ضمن حضور در غرفه ستاد و شرکت در کرسی تلاوت امشب ، اظهار داشت: برای نخستین بار است که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در کشور ایران شرکت می کنم. به نظرم نمایشگاه بسیار وسیع و پرشوری است و غرفه های متنوعی دارد.

 

وی با اشاره به رقابت میان غرفه ها بیان کرد: به نظر می رسد میان غرفه هایی که فعالیت و موضوع واحدی دارند، رقابت قابل توجهی در جریان است. به عنوان مثال غرفه هایی که آموزش قرآن دارند باهم رقابت می‌کنند و سطح اين رقابت هم بالاست.

 

استاد الزبیدی ادامه داد: نکته جالبی که در نمایشگاه توجه من را جلب کرد این بود که توجه بسیار خوبی نسبت به کودکان و جذب آنها به آموزش قرآن دیده می شود. به ویژه این که می بینم در بسیاری از غرفه ها از اسباب بازی به عنوان جایزه و هدیه برای تشویق بچه ها استفاده شده است.

 

موذن و قاری عتبه عباسی در رابطه با همکاری میان مساجد و محافل قرآنی ایران و عراق گفت: میان قاریان ایران و عراق ارتباط خوبی وجود دارد اما در رابطه با مساجد به نظر می رسد باید بین ارگان ها و سازمان های مرتبط یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران و دیوان وقف شیعی در عراق هماهنگی ها و ارتباطات بیشتری شکل بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه هر دو ملت ایران و عراق شیعه و محب اهل بیت هستند زمینه های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد بخصوص این که مساجد عراق درباره مناسبت های مذهبی و دینی مانند اربعین، یا بزرگداشت ولادت اهل بیت و یا شهادت آنها و مجالس عزاداری بسیار فعال هستند.